« Seznam kurzů

O 29 % vyšší tržby. Proč se váš obchod, HR nebo marketing neobejdou bez AI?

Firmám, které váhají s využíváním AI, uniká nejen konkurence, ale také miliony korun na zisku. Data potvrzují, že když společnosti zapojí umělou inteligenci do procesů napříč odděleními, začnou se dít věci. Máme pro vás konkrétní tipy, jak AI využít v oblasti obchodu, HR, administrativy nebo marketingu.
3.10.2025 | 5 minuty k přečtení | Sdílej na:

V některých oblastech už to bez AI nejde

Jsou oddělení napříč firmou, která umělou inteligenci zatím využívají spíš k drobnostem. A pak ta, která už se bez AI neobejdou, pokud má jejich společnost zůstat konkurenceschopná. Jde především o:

  • obchod
  • HR
  • marketing
  • administrativu
  • finance

Chcete zjistit, jak je vaše firma aktuálně připravena na AI? Klikněte na tlačítko níže a udělejte si bezplatný test.

Obchodníci využívající AI dosahují o 29 % vyšších tržeb

Číslo v podnapise jsme nevybrali náhodou. Ve svém reportu k němu na konci loňského roku došla společnost Gong, která se zabývá umělou inteligencí v oblasti obchodu. Zjistila, že obchodníci využívající AI svým firmám zajistili o 29 % vyšší tržby, než kdyby jim umělá inteligence nepomáhala.

Jedná se o data za rok 2024, takže lze předpokládat, že letos a do budoucna může být dopad na tržby ještě větší.

Jak je možné, že AI nakopne byznys o třetinu? Sales oddělením totiž asistuje s řadou činností, například:

  • Lead scoring a prioritizace – AI vyhodnocuje potenciální zákazníky podle pravděpodobnosti uzavření obchodu.

  • Automatizace úkolů – zápisy z meetingů, CRM aktualizace, připomínky follow-upů.

  • Personalizace komunikace – generování e-mailů, návrh argumentace šité na míru zákazníkovi.

  • Analýza hovorů a meetingů – AI umí identifikovat, které argumenty fungují, a doporučit lepší způsob vedení rozhovoru.

  • Optimalizace cen a nabídek – doporučení ceny, slevy nebo balíčků, které mají u daného zákazníka největší šanci na úspěch.

  • Monitoring konkurence – sběr a vyhodnocování veřejně dostupných dat, aby obchodníci věděli, jak reagovat.

Když se tyto body dají dohromady, výsledkem je několikanásobně úspěšnější sales tým.

92 % firem plánuje zvýšit investice do AI v oblasti HR

Personalistika patří k oborům, na které má umělá inteligence obrovský dopad, protože dokáže výrazně zrychlit i zjednodušit náborový proces. Není tak divu, že 92% firem se chystá v následujících letech zvýšit investice do AI na svých HR odděleních.

Téměř polovina podniků už umělou inteligenci v HR běžně používá, a to od začátku náboru až po zapracování nováčků do procesu. Mimo jiné jde o:

  • Automatické třídění životopisů a vyhledávání nejvhodnějších profilů.

  • Analýza kandidátů na základě dovedností a zkušeností, ne jen klíčových slov.

  • Využívání chatbotů pro předvýběr a odpovídání uchazečům.

  • Automatické nastavení přístupů, dokumentů a školení.

Samostatnou kapitolou je využití AI pro pečování o sočastní zaměstnance. Například tak, že šikovné nástroje doporučí školení a kurzy na základě profilu a kariérní cesty zaměstnance.

Chcete, aby vaše HR oddělení nezůstalo pozadu? Rádi pro něj nachystáme AI školení na míru.

Marketing díky AI tvoří obsah i automatizuje kampaně

Když přišel v uplynulých letech boom AI, největší radost pravděpodobně měly marketingová oddělení ve firmách. Specialisté marketingu totiž umělou inteligenci využijí v každém koutu své práce.

Pomáhá jím s tvorbou textů na sociální sítě, grafikou nebo s přípravou videí. Kromě toho lze pomocí AI automatizovat reklamní kampaně, doporučovat produkty na základě chování zákazníků nebo plánovat marketingové aktivity podle nejnovějších trendů. A to je stále jen pár příkladů ze spousty možných využití.

I proto AI nástroje při své práci běžně používa 63% marketérů a v dalších měsících a letech toto číslo ještě poroste. Jednoduše proto, že marketingovým oddělením nic jiného nezbývá, pokud chtějí zůstat konkurenceschopná.

Rychlé zpracování dokumentů, plánování nebo hledání informací

Další, komu umělá inteligence výrazně ulevila, jsou administrativní pracovníci. V součtu jim dokáže ušetřit až několik hodin práce týdně, protože ji využívají například k:

  • Automatickému vyplňování formulářů a smluv.
  • Přepisu naskenovaných dokumentů (OCR) do digitální podoby.
  • Shrnutí dlouhých textů do krátkých výtahů.
  • Návrhům a generování odpovědí na rutinní e-maily.
  • Připomínkám a organizaci úkolů.
  • Automatickému sestavování agend na meetingy. *Získání klíčových informací z různých systémů.
  • Vyhledávání informací v interních dokumentech. Jak je vidno, administrativa se s příchodem umělé inteligence proměnila, a tak doporučujeme novým podmínkám přizpůsobit všechny vaše administrativní pracovníky.

Finanční oddělení pomocí AI najde skulinky ve výdajích

Obchodníkům umělá inteligence usnadňuje růst tržeb a pracovníkům na finančních pozicích pro změnu ukazuje, kde by firma mohla ušetřit (tzn. optimalizace nákladů, investic apod.)

Kromě toho jim pomáhá přesněji odhadnout cash flow, modelovat scénáře pro strategické rozhodování nebo vizualizovat data do přehledné a stravitelné podoby. Zkrátka práce, která by dříve trvala dlouhé hodiny, nebo by ji daný specialista sám nikdy nezvládl.

Využíváním AI v oblasti financí vaše firma v dlouhodobém horizontu ušetří statisíce až miliony korun.

Využijte bezplatnou AI konzultaci, nebo si zdarma udělejte test připravenosti na AI

Chcete, aby vašemu sales týmu, HR, administrativě nebo marketingu neujížděl vlak?

Začněte třeba tak, že vyplníte náš bezplatný test AI připravenosti, který vám napoví, jak na tom vaše firma s umělou inteligencí aktuálně je.

Nebo rovnou využijte 30minutovou online konzultaci ZDARMA, během které vám pomůžeme zjistit, ve kterých oblastech vaše podnikání pokulhává a kde by dávalo smysl zavolat na pomoc AI.

Stačí, když nám napíšte na e-mail ahoj@coderslab.cz a my se brzy ozveme zpět.

Sleduj nás na Facebooku

Sleduj Coders Lab na Facebooku a začni odebírat novinky i zábavu z IT.

Mohlo by tě také zajímat

Další témata z IT oboru

Svět IT je rozmanitý a velmi obsáhlý. Je proto důležité zaměřit se z počátku na to podstatné. Přinášíme výběr toho nejdůležitějšího, co tě v IT může potkat, nebo na co se nás zájemci o kurzy často ptají.
Nevíš jistě, který kurz je pro tebe ten pravý?
Máš pochybnosti? Udělej si test tvých silných stránek a zjisti, která cesta je pro tebe nejlepší.